Економіка



ТЕСТ "ГРОШІ"
Тест

Домашня самостійна робота з теми "Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага."

І варіант

Тести
1. Попит - це кількість товарів і послуг, що:
а) необхідна споживачам, незалежно від того, можуть вони їх придбати чи ні
б) буде закуплена за угодами за будьякими цінами
в) покупці можуть купиту за кожною ціною
г) споживачі можуть собі дозволити

2. У якому випадку криві пропозиції зміститься ліворуч
а) зростають доходи родини
б) у виробництві застосовують нові технології
в) підвищуються ставки податків на виробництво товару
г) знижуються ціни на сировину

3. Яка із подій не перемістить криву попиту на олівці:
а) збільшилася кількість дітей, які займаються в  ізостудіях
б) зростаня цін на кольорові олівці
в) істотне падіння цін на акварельні фарби
г) збільшення середньої заробітної плати

4. Закон попиту виражає:
а) обернено-пропорційну залежність між ціною і величиною попиту
б) пряму залежність між ціною і величиною попиту
в) зворотну залежність міжціною і величиною попиту
г) міру еластичності попиту за ціною

5. Ринок товарів перебуває в рівноважному стані, якщо:
а) попит дорівнює пропозиції
б) ціни не збільшуються
в) величина попиту дорівнює величині пропозиції
г) покупець задовольнив свій попит

6. Неціновий чинник, що впливає на пропозицію - це...
а) величина грошових доходів населення
б) зміна цін даного товару
в) державна політика у сфері оподаткування
г) смаки та уподобання споживачів

Практична частина
1           1.Функція попиту і пропозиції мають вигляд Qd=16-2P, Qs=2P-2. Визначте параметри 
              ринкової рівноваги. Побудуйте графіки попиту та пропозиції.

2          2.Функція попиту і пропозиції мають вигляд Qd=300-5P, Qs=25P-200. Визначте,що                              спостерігається на ринку,якщо уряд встановив ціну 20 гр.од. Ситуацію розв'яжіть                              алгебраїчним методом і покажітьїї графічно.
3          
            3. Визначте як зміниться попит на певному ринку. Зобразіть це графічно. Вкажіть на                         фактори, що спричинили відповідні зміни.
             а) Ринок прокату відеофільмів. Умова : ціни на відеоапаратуру знизилися.
             б) Ринок шкільної форми. Умова: в школах була введена шкільна форма.
       

ІІ варіант

Тести
     1. Пропозиція шкіряних виробів підвищується, якщо:
       а)  зростають ціни на шкіряні вироби
       б)  знижуються ціни на шкіряні вироби
       в) держава підвищує податки на виробників шкіряних виробів
       г)  на ринку зростає кількість фірм - виробників шкіряних виробів
   
      2. Що не є чинником зменшення пропозиції квітів на ринку?
       а) уведення додаткових податків на продаж квітів
       б) зниження цін на квіти
       в) підвищення цін на добрива для квітів
       г) зменшення кількості продавців квітів

      3, Дефіцитом називають ситуацію на ринку, коли
       а) товару бракує для всіх
       б) величина попиту перевищує величину пропозиції
        в) величина пропозиції перевищує величину попиту
       г) виробництво праціє не на повну потужність

       4. Ринковий попит не зазнає впливу:
       а) доходів споживачів
       б) цін на взаємозалежні товари
       в) цін на ресурси
       г) чисельності покупців

      5. Головними чинниками формування ринкової ціни є:
       а) витрати виробництва
       б) попит і пропозиція
       в) оцінка товару споживачем
     
      6. крива попиту переміститься ліворуч , якщо
      а) доход споживача збільшився
      б) товар увійшов у моду
      в) ціна на товар - комплімент зменшилася
      г) ціна на товар - субститут зменшилася
    
          Практична частина
           

1       1.Функція попиту і пропозиції мають вигляд Qd=10-P, Qs=2P-2.Визначте параметри ринкової         рівноваги. Побудуйте графіки попиту та пропозиції.

2       2. Функція попиту і пропозиції мають вигляд Qd=200-2P, Qs=3P-50.Визначте,що                               спостерігається на ринку,якщо уряд встановив ціну 40 гр.од. Ситуацію розв'яжіть                              алгебраїчним методом і покажітьїї графічно.

        3. Визначте як зміниться пропозиція на певному ринку. Зобразіть це графічно. Вкажіть на                     фактори, що спричинили відповідні зміни.
          а) ринок кави. Умова: В Бразилії мали місцізаморозки, які вразили значну частину плантації               кави
          б) ринок автомобілів. Умова: На підприємствах були застосовані нові, бвльш продуктивні                     технології


     Домашня  робота з теми         "Взаємодія попиту і пропозиції. Графічний аналіз."

    
  Проаналізуйте вплив подій на конкретних ринках:
       а) побудуйте відповідний графік
       б) покажіть як змінилися попит або пропозиція, рівноважна ціна та кількість
       в) назвіть чинник, який призвів до відповідних змін
     
    1 . Ринок шкіряних курток. Подія : цього року у моду увійшли спортивні кофти.
    2.  Ринок відеоапаратури.    Подія: середня заробітна плата громадян зменшилася на 20%
    3.  Ринок цукру                     Подія: влітку очікується великий врожай фруктів
    4.  Ринок окулірів.                Подія : в країні введено новий завод по виготовленню приладів корекції зору
    5. Ринок меду                        Подія: Едідемія хвороб бджіл
     6. Ринок вугілля                   Подія: шахтарі добилися значного підвищення заробітної плати


        ПІДГОТОВКА ДО ВІДСУМКОВОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ, ПРИКЛАДИ ЗАДАЧ.


Задача № 1
В шкільній майстерні виробляють товари з дерева: свічники(Y)  і підставки (X). Можливі варіанти виробництва цих товарів в умовах повного використання всіх ресурсів наведені в таблиці 2.4.
Таблиця 2.4 – Вихідні дані до задачі 1
Варіанти
Свічники (Y)
Підставки (X)
Альтернативна вартість
А
0
23

В
1
21

C
2
18

D
3
13

E
4
7

F
5
0


Виконайте наступні завдання:
A)    Побудуйте криву виробничих можливостей;
B)    Розрахуйте альтернативну вартість виробництва кожного додаткового свічника (заповніть таблицю);

Розв’язання:
А) Щоб побудувати  криву виробничих можливостей будемо відкладати по горизонтальній осі – підставки, а по вертикальній – свічники. Згідно з обраним масштабом треба відкласти всі точки (варіанти) виробництва, наведені в умові, а потім зєднати їх. Отримаємо криву, що характеризує виробничі можливості шкільної майстерні, що виробляє тільки ці два вироби.
виробничі можливості шкільної майстерні, що виробляє тільки ці два вироби.



Таблиця 1 – Розрахунок альтернативної вартості

Свічники
Підставки
Альтернативна вартість
А
0
23

В
1
21
2 (23-21)
С
2
18
3 (21-18)
D
3
13
5 (18-13)
E
4
7
6 (13-7)
F
5
0
7 (7-0)




Задача №2
Оксані доручили купити фрукти для родини на 3,50 гривні. Знаючи правило максимізації корисності, скільки і яких фруктів повинна купити Оксана, якщо PЯБЛУК=0,5 гривні за 1кг., PСЛИВ=1 гривня за 1 кг. Дані про загальну корисність записані в таблиці. Визначити, при придбанні якого набору товарів Оксана максимізує свою корисність?
Таблиця 2– (вихідні дані до задачі 2)
кг
Яблука
Сливи
TU
MU
MU/Pяб.
TU
MU
MU/Pсл.
1
5


9


2
9


15


3
12


20


4
15


23


5
16


24





Розв’язання:
Спочатку заповнимо таблицю, визначивши граничну корисність яблук та слив, а також граничну корисність з розрахунку на одну гр. од.
Таблиця 2 – (розв’язання задачі 1)

Яблука
Сливи
Кг
TU
MU
MU/Pяб.
TU
MU
MU/Pсл.
1
5
5
10
9
9
9
2
9
4
8
15
6
6
3
12
3
6
20
5
5
4
15
3
6
23
3
3
5
16
1
2
24
1
1


Як бачимо із розрахунків, виходячи з бюджету (3 грн. 50 коп.) Оксана придбає 2кг. слив та  3кг. яблук. Саме цей набір благ принесе Оксані максимальну корисність, що дорівнюватиме 12 + 15 = 27 ютілів.


Задача № 3
Маслозавод випускав 60 тис. кг масла на місяць за ціною 4 грн за кілограм. Після підвищення ціни до 6 грн за 1 кг завод став виробляти 80 тис. кг масла на місяць. На скільки відсотків збільшилась або зменшилась продуктивність праці, якщо чисельність працюючих на заводі не змінилась?
Розв’язання: у даній задачі не враховуються ціни, тому що їхня зміна не впливає на продуктивність праці. 

IQ =Q1/Q2=80/60=1,33 . IL = L1/L2=1/1=1. Iпп =IQ/ IL = 1,33/1=1,33. Продуктивність праці зросла на: (1,33 - 1) х х100% = 33%.

        ЗАДАЧА №4
Визначити ціну рівноваги та рівноважну кількість товару, якщо попит на нього представлено рівнянням Qd = 20 – 3P, а пропозицію рівнянням Qs = 15 + 2P.
Що відбудеться у випадку, якщо держава встановить ціну на цей товар:
а) 0,8 гр.од.; б) 2 гр.од.
Розв’язання:
Щоб знайти ціну рівноваги, прирівняємо Qd і Qs.
20 – 3P = 15 + 2P;
20 – 15 – 3P – 2P = 0;
5P = 5;
PЕ = 1 гр.од.; QE = 17од.товару.
a) Тепер, підставляючи значення ціни 0.8 гр.од., знайдемо Qd та Qs:
Qd = 20 – 3*0,8 = 20 – 2,4 = 17,6 од.
Qs = 15 + 2*0,8 = 16,6 од.
Qd – Qs  = 1 од. товару.
Отже, за ціни 0.8 гр.од. буде спостерігатись дефіцит товару в 1 одиницю.
б) Підставляючи значення ціни 2 гр.од., знайдемо Qd та Qs:
Qd = 20 – 3*2 = 14 од.;
Qs = 15 + 2*2 = 19 од.;
Qs – Qd = 5 од. товару.
Отже, за ціни 2 гр.од. буде спостерігатись надлишок товару в 5 одиниць.

Задача № 5
Визначити зміни попиту та пропозиції під впливом нецінових факторів, та їхній вплив на рівноважну ціну та рівноважну кількість товару на ринках. Зміни відображати за допомогою графіків та символів.  Вказати неціновий фактор.
1.      Ринок олівців.
Умова: значна частина лісів згоріла під час літніх пожеж.
Відповідь:     Sзменшиться; PEзросте; QEзменшиться;




Фактор: підвищення цін на ресурси.


Задача 6 

Визначте, яка технологія буде найбільш ефективною, якщо ціна на товар становить 27 грн.


Ціна фактор за одиницю
Технологія 1
Технологія 2
Технологія 3
Земля
4
4
2
1
Праця
2
1
3
4
Капітал
5
1
1
2
Підприємницькі здібності
6
1
1
2
Розвзання:
Вартість технології 1: 4*4+2*1+5*1+6*1=29 грн.
Вартість технології 2: 4*2+2*3+5*1+6*1=25грн.
Вартість технології 3: 4*1+2*4+5*2+6*2= 34 грн.
Найбіль ефективною є технологія 2, бо вона має найменші витрати виробництва

Домашнэ завдання на 06.10.2016




Визначте, яка технологія 1) використовує меншу кількість ресурсів
2) буде найбільш ефективною і принесе найбільший прибуток



Ціна фактор за одиницю
Технологія              1
Технологія                2
Технологія               3
Земля       5
6
4
5
Праця       4
10
8
15

Капітал     3
12
10
9

Підприємницькі здібності                 4
1
2
1

Комментариев нет:

Отправить комментарий